[δωδεκάγλωσση, από τους Ρώσους, η εισβολή αυτή είχε ονομαστεί,
αφού την τεράστια στρατιωτική συνάθροιση αποτελούσαν στρατιώτες
[όλων των χωρών που ο Ναπολέων είχε υποτάξει και οι οποίες θέλοντας και μή,
δίναν τους νέους τους υποχρεωτικά στον αυτοκράτορα Μινώταυρο,
[κι αυτοί οι νέοι, οι μελλοθάνατοι θα μπορούσε κάποιος να πει,
ήτανε ένα συνονθύλευμα από... Ισπανούς, Γάλλους, Πρώσους και Πορτογάλους,
[Γερμανούς από τα πριγκιπάτα και Αυστριακούς, βεβαίως ήταν και Ιταλοί,
και διάφοροι άλλοι, που όλοι μαζί κάνανε μία πελώρια στρατιά,
[και άντε να εφοδιάσεις και να ταΐσεις αυτόν τον Γκιούλιβερ, γιατί,
ο περιφρονητικός, αλαζών, εγωιστής, ο καλαμο-καβαλημένος αυτοκράτωρ,
[κατά πολλών τη γνώμη, με την πραγματικότητα είχε χάσει την κάθε επαφή.
Η μη συμμετοχή της Ρωσίας στον αποκλεισμό των Άγγλων, τον πείσμωνε
[και τον τύφλωνε, αφού αχρήστευε το όπλο του κατά του Ηνωμένου Βασιλείου,
και την ευφυΐα του όλη μονοπωλούσε ο σχεδιασμός των προβλεπόμενων μαχών,
[διάρα δεν έδινε για τις δύσκολες συνθήκες του στρατού, μα και του ιδίου,
που σίγουρα θα αντιμετώπιζε στο πρώτο στραβοπάτημα στην αχανή τη χώρα
[και να που η κόλαση ήρθε: τα πέντε έκτα του στρατού του πεθάναν μαρτυρικά
στο αλε-ρετούρ ταξίδι Παρίσι-Μόσχα, που αφού κατανίκησε το Ρωσικό στρατό,
[κερδίζοντας κάθε μάχη, μπήκε στη Μόσχα νικητής... μα, δίχως ιαχή καμιά
να ακουστεί θριάμβου, δεν είχαν μείνει Μοσχοβίτες να τον υποδεχτούν (!),
[μόνο οι δούρειοι ίπποι τους, δηλαδή φωτιές που φεύγοντας ανάψανε παντού.
Η πόλη γρήγορα λαμπάδιασε και πού να μείνει, τί να φάει, πού να ξεχειμωνιάσει
[αφού οι εφοδιοπομπές του, από επιθέσεις του Κοζάκικου ιππικού
είχαν κοπεί τελείως, πού τρόφιμα, πού ρούχα, πού πυρομαχικά, μπρός γκρεμός
[και πίσω ρέμα έτσι λόγω ανωτέρας βίας, ο “Μέγας”... βάζει στα σκέλια ουρά,
και ξαναγίνεται για την περίπτωση “Μικρός”, ξεκαβαλικεύοντας δε το καλάμι λέει...
[«Μαζεύτε τα άρον άρον, η σωτηρία μας δια της φυγής», και κάνοντας μία σειρά,
μία ανθρώπινη γραμμή χιλιομέτρων, παίρνουν το δρόμο της επιστροφής,
[ή του θανάτου θα ταίριαζε καλύτερα ίσως να πούμε, κι αυτό γιατί
ενώ στην αρχή, για κάνα δυό βδομάδες η υποχώρηση πήγαινε αρκετά καλά...
[μετά... όλεθρος, λες και πάνω τους έπεσε των πεθαμένων θυμάτων η οργή.
Στρατιές ξεκούραστων χορτάτων και παθιασμένων Ρώσικων φουσάτων,
[κτυπούσαν από παντού των ξενηστικωμένων και εξαντλημένων τη πομπή…
όμως το κύριο έργο της εξόντωσής τους ανέλαβε ο αρχιστράτηγος “χειμώνας”
[με τους σαράντα υπό το μηδέν βαθμούς του, μια κόλαση ψυχρή.
Πεθαίναν κατά χιλιάδες, άλλοι μαχόμενοι, κι άλλοι μάταια λιποτακτούντες,
Εκ των υστέρων όλοι λίγο πολύ το παίζουνε ξερόλες και απορούνε,
[“μα χαζός ήταν κι άφησε τον τρομερό και φονικό χειμώνα να τον πιάσει ?”
Ιδιοφυία και χαζομάρα δεν πάν' και τα δυό μαζί... ο όντως ιδιοφυής Ναπολέοντας
[παγιδεύτηκε από τη δύναμη τής συνήθειας, με αποτέλεσμα τον πόλεμο να χάσει !
Ως τότε διεθνής συνήθεια αυτοκρατόρων, ηγετών και βασιλιάδων ήτανε η εξής...
[ο ηττημένος στη μάχη, για να μην πάθει τα χειρότερα συνθηκολογούσε,
δεχόταν τους όρους του νικητή, πλήρωνε... αποζημιώσεις, φόρους,
[και τον ενίσχυε με μονάδες απ’ τον νικημένο του στρατό, όσες ο νικητής ζητούσε.
Έτσι λοιπόν κι ο Βοναπάρτης, αφού κατατρόπωσε τον Ρωσικό στρατό παντού,
[τούς πήρε και την πρωτεύουσα, του τσάρου να λάβει αίτημα ανακωχής
[ο Ναπολέων σίγουρος για της "παράδοσης" τις προβλέψεις του, ανέμενε απαθής,
άντε βρε σήμερα, άντε αύριο, άντε λιγάκι ακόμη... τους έζωσε πείνα και κρύο,
[όμως ο Τσάρος δεν παραδόθηκε... και έτσι παίχτηκε το σήριαλ της καταστροφής.
Λίγο πριν φύγει η χρονιά, η εισβολή στη Ρωσία παίρνει τέλος,
[καθώς τα κατάλοιπα της Μεγάλης Στρατιάς αφήνουν τη Ρωσία.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
* Μολώχ, είναι το βιβλικό όνομα ενός θεού που συνδέεται με την θυσία παιδιών μέσω φωτιάς ή πολέμου. Στην ραβινική παράδοση ο θεός Μολώχ απεικονιζόταν μέσω ενός μπρούτζινου αγάλματος το οποίο με την χρήση φωτιάς θερμαινόταν και στο οποίο πετούσαν τα θύματα. Υπάρχει μια έκφραση που χρησιμοποιείται κατά κόρον κάθε φορά που συμβαίνει και συγκλονιζόμαστε από μια ακόμα ανθρωποθυσία π.χ. στην άσφαλτο: “θυσία στο Μολώχ”. Πίσω από αυτή την έκφραση κρύβεται η ιστορία που αναφέρεται και στην Παλαιά Διαθήκη και παραπέμπει στην τρομακτική θεότητα των Φοινίκων και των Χαναναίων, το Μολώχ ή σπανιότερα Μολέχ ή Μιλκόμ ή Μαλκάμ. Το όνομα Μολώχ χρησιμοποιήθηκε, συμβολικά στην Αγγλική Λογοτεχνία από τον Τζον Μίλτον στο έργο του Χαμένος Παράδεισος (1667) και στο έργο του Άλεν Γκίνσμπεργκ Ουρλιαχτό, για να δείξει έναν άνθρωπο ή ένα αντικείμενο που απαιτεί ή αναζητά μια πολύ μεγάλη θυσία.
Ο θεσμός αυτός έγινε διαβόητος λόγω σύγχρονων αφηγήσεων περί του τρόπου διενέργειας των ανακρίσεων βάσει των οποίων συγκεντρώνονταν στοιχεία για τις δίκες ή ομολογίες, με απάνθρωπα βασανιστήρια.
Ο Edward Peters, διακεκριμένος ιστορικός στον τομέα, δηλώνει: «Η Ιερά Εξέταση ήταν μια εικόνα συναρμολογημένη από ένα σώμα θρύλων και μύθων οι οποίοι, μεταξύ του 16ου και του 20ού αιώνα, καθιέρωσε την αντίληψη για τον χαρακτήρα των δικαστηρίων της Ιεράς Εξέτασης και επηρέασε όλες τις επακόλουθες προσπάθειες για την ανάκτηση της ιστορικής τους πραγματικότητας», και σχεδόν όλοι οι συγγραφείς που σχετίζονται με αυτό το έργο μοιράζονται την άποψη του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.